Premiera klipu Defying + trasa koncertowa

 

16 października olsztyński Defying zaprezentował klip do utworu The Sunlight Recedes. Obraz, zainspirowany poezją Rafała Wojaczka, stanowi hybrydę lyric video oraz teledysku w jego klasycznym rozumowaniu.

The Sunlight Recedes pochodzi z wydanej w 2016 EP The Splinter of Light We Misread. Na krążku, wydanym własnym sumptem, znalazły się cztery utwory, w tym cover New Dawn Fades kultowych brytyjskich post-punkowców Joy Division. Podobnie jak na poprzednim wydawnictwie, tak i tym razem kwartet zastosował połączenie różnych gatunków ciężkiego grania – na minialbumie znalazły się zarówno elementy charakterystyczne dla post- oraz progmetalu, jak i sludge’u czy blackmetalowego brudu.

 

„Muzyka na The Splinter… to bardzo brudny i mroczny materiał z warstwą liryczną osadzoną w twórczości polskich poetów wyklętych, głównie Rafała Wojaczka” – mówią członkowie Defying. „Tematy jego poezji to śmierć, miłość, fascynacja kobiecością i cielesnością, zazwyczaj ujęta w estetyce turpistycznej. U Wojaczka, zwłaszcza w tych najstarszych wierszach, erotyzm i seksualność łączą się często ze śmiercią, natomiast podmiot liryczny mówi najczęściej o bólu, ma poczucie odrębności, buntuje się przeciwko obłudzie świata i społeczeństwa, z drugiej strony uparcie penetruje mroczne zakątki ludzkiej duszy. Jego poezja to dwa stany zagrożenia: kryzys tożsamości, objawiający się dezintegracją osobowości oraz zagrożenie egzystencji, wypływające z konfliktu pomiędzy jednostką a światem. Naszym celem było sfilmowanie tego dualizmu” – podsumowują muzycy. 

Za realizację klipu odpowiada perkusista grupy, Tomasz Semeniuk, który wcielił się w scenarzystę, montażystę i reżysera. W roli głównej wystąpił Jakub Korzunowicz, założyciel TeArtu – Teatru Edukacji Artystycznej. Ponadto w teledysku można zobaczyć Barbarę Sidor, obecną na fotografiach, zdobiących szatę graficzną The Splinter of Light We Misread oraz muzyków Defying w epizodycznych rolach.

Link do klipu: https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Fah79G0Ykmo

Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/1472991786178426/

Wspólne przedsięwzięcie warszawskiego Traces to Nowhere i olsztyńskiego Defying, pod nazwą The Solarsoid Tour rozpocznie się jesienią. To granica rejestrów, duszna atmosfera i żar korony słonecznej płynący z głośników.

Solarne sinusoidy owiną się wokół pięciu miast już w listopadzie i grudniu. Muzykę obydwu grup będzie można przeżyć na żywo w Ciechanowie, Olsztynie, Malborku, Łomży i Suwałkach. Dodatkowo, w poszczególnych miastach, zaprezentują się zespoły związane z lokalną sceną metalową.

The Solarsoid Tour:

16.11 Ciechanów - Fabryka Kultury Zgrzyt + Infernal Bizzarre

https://www.facebook.com/events/2146075778975640/

23.11 Olsztyn - Carpenter Inn Irish Pub + Frontal Cortex

24.11 Malbork - Alternatywa + The Broken Bridges 

https://www.facebook.com/events/178975423046298/

30.11 Łomża - Pod Ratuszem + Infernal Bizzarre

https://www.facebook.com/events/297262924215735/

1.12 Suwałki - Black Pub Komin + Torture Of Hypocrisy

https://www.facebook.com/events/2231109367132039/

 

 

Traces to Nowhere to projekt z Warszawy założony w 2010 roku. Nazwa zespołu to tytuł pierwszego odcinka serialu Twin Peaks, który stanowi pozamuzyczną inspirację dla członków zespołu. Już od początku istnienia zespół stara się nie zamykać w jednym nurcie muzycznym. Ich muzyka to mieszanina bardzo różnych dźwięków, zaczerpniętych zarówno z post metalu i post rocka, czy industrialu, ale też z szeroko pojętej alternatywy, zahaczającej o trip-hop. Dzięki odrzuceniu ram ich twórczość wymyka się schematom, oddając przestrzeń muzyce i słowom. Utwory Traces to Nowhere to przede wszystkim ciężkie, wielowarstwowe kompozycje, wzbogacone o melodyjny wokal.

Na koncertach, w ramach The Solarsoid Tour, Traces to Nowhere promować będzie wydany 1 czerwca 2018 r. debiutancki album długogrający Up to the Sun. Płyta składa się z ośmiu utworów tworzących jedną całość, skomponowanych wspólnie przez członków zespołu. Teksty do utworów napisała wokalistka grupy, Karolina Mazurska. Materiał został nagrany „na setkę”, zmiksowany i zmasterowany w Prusiewicz Studio w Krakowie przez Marcina Prusiewicza. Wokale zarejestrowano w Dziupla Studio w Warszawie przy wsparciu Edyty Glińskiej.

Płytę promuje singiel zatytułowany (...), do którego nakręcony został teledysk autorstwa Tomka Niedzielko.

https://www.youtube.com/watch?v=0o9zgZH_4fI

Traces to Nowhere: http://www.facebook.com/tracestonowhere, https://tracestonowhere.bandcamp.com 

https://www.instagram.com/tracestonowhere/

Defying to post-progmetal z Olsztyna, istniejący od 2008 roku. Po kilku materiałach demo zadebiutowali w 2014 r. albumem koncepcyjnym Nexus Artificial. Po dwóch latach zespół zarejestrował ponad 30 minut nowego materiału, składającego się na EP The Splinter of Light We Misread. Na krążku, ponownie wydanym własnym sumptem, znalazły się cztery utwory, w tym cover New Dawn Fades kultowych brytyjskich post-punkowców Joy Division. Podobnie jak poprzednio, tak i tym razem kwartet zastosował połączenie różnych gatunków ciężkiego grania – na minialbumie znalazły się zarówno elementy charakterystyczne dla post- oraz progmetalu, jak i sludge’u czy blackmetalowego brudu.

16 października 2018 r. grupa nakręciła teledysk do utworu The Sunlight Recedes z EP The Splinter of Light We Misread. Obraz, zainspirowany poezją Rafała Wojaczka, stanowi hybrydę lyric video oraz teledysku w jego klasycznym rozumowaniu. Za realizację klipu odpowiada perkusista grupy, Tomasz Semeniuk, który wcielił się w scenarzystę, montażystę i reżysera. W roli głównej wystąpił Jakub Korzunowicz, założyciel TeArtu – Teatru Edukacji Artystycznej. Ponadto w teledysku można zobaczyć Barbarę Sidor, obecną na fotografiach, zdobiących szatę graficzną The Splinter of Light We Misread oraz muzyków Defyingw epizodycznych rolach.

https://www.youtube.com/watch?v=Fah79G0Ykmo

Defying: http://defyingband.pl , https://www.facebook.com/defyingpoland , https://defying.bandcamp.com ,

https://www.instagram.com/defyingpoland/

© Brutaleast | Design by: LernVid.com